Dzis doszła zamówiona osłona. Kupiłem taka nieoryginalna z allegro. I powiem wam wykonanie super aż zal mi jej było ciąć No ale po to była zakupiona.
Przed zabawą :
osłona kompletna
temp zewn. 29`C
trasa na karków ok 50km
prędkość max 160km/h - osiągana raczej spokojnie
zmiana biegów przy 3500rpm
temp oliwy dochodziła do 110`C i tak sie trzymała całą trase nie spadała na zwężkach
po wycięciu małego otworu/nadmuchu na miske (jak na zdjęciach)
ta sama trasa - powrotna
temp zewnątrz spadła nieco do 22`C
temp przy 160km/h miała problem dobic do 100`C :szeroki_usmiech
No to postanowiłem pogonić bardziej wiec przyspieszyłem i leciałem po 190km/h z bardzo ostrym butem - zmiana biegów 4000rpm
temp oliwy cały czas na poziomie 100`C :szeroki_usmiech
dodatkowo na zwężkach podczas tej jedno minutowej jazdy z mniejsza prędkością temp potrafiła spasc o kilka stopni .
tak, że polecam !! różnica przepaść a dziurka mała ma moze z 15x30cm tak ze odsłania tylko miske a reszta w srodku jest chroniona przed brudem i syfem etc :szeroki_usmiech
Ja oryginalną osłone zostawiłem sobie na zime a ta na lato koszt znikomy w porównaniu do efektów.
czy taka dziura czy siaka, brud CI do srodka i tak juz leci, no ale grunt ze chlodniej. Daj do pospawania ta oslone, niech CI gosciu zrobi kierownice powietrza i postawi maly tunelik - wtedy bedzie SI
...Neck odwaliles jak zwykle kawal dobrej roboty, tylko ze przy spadku temp. zewnetrznej o 7°C ciezko jest stwierdzic o ile zmienila sie sprawnosc chlodzenia
(temp. zew. -7°C + butowales bardziej niz za pierwszym razem= temp. oleju -10°C).
Gdyby bylo to mozliwe jak znowu bedzie 28-30° przejedz sie z predkoscia
160kmh i zerknij na twoje zegarki :wink: wtedy bedziemy miec dokladny pomiar.
Po wewnetrznej stronie oslony nie miales materialu wygluszajacego?
czy taka dziura czy siaka, brud CI do srodka i tak juz leci
No ale napewno nie tak jak jest cała oslona zdjęta. Poza tym co to za brut tam zasówa powietrze i odsłonięta jest tylko delikatnie miska. Więc jest ok
Zamieszczone przez lec
niech CI gosciu zrobi kierownice powietrza i postawi maly tunelik
Myślałem nad tym ale teraz jest tak wyciete ze przy okazji chłodzi się chłodnica oleju bo jest nad dziurka dokładnie więc tam też dolatuje te powietrze. Tunel by to zagrodził
dariuspolo, dokładnie niestety temperatura mniejsza. Napewno zrobie pomiar przy podobnej. Ale widać było ze dłużej sie nagrzewa znacznie i przy wiekszym bucie a do tego sie szybko chłodzi.
Co do osłony kupiłem specjalnie taka bez materiału wygłuszającego pod te zastosowanie . Oryginalna ma ten materiał i została na zime nie ruszana.
tak, że polecam !! różnica przepaść a dziurka mała ma moze z 15x30cm tak ze odsłania tylko miske a reszta w srodku jest chroniona przed brudem i syfem etc
Ja oryginalną osłone zostawiłem sobie na zime a ta na lato koszt znikomy w porównaniu do efektów.
Fajny pomysl i dobra robota . Ja w miejsce tego otworu wkleil bym siatke miedziana (lub cos w tym stylu), powietrze bedzie mialo dostep, a bloto juz troche gorzej. Co jakis czas bedziesz musial jednak siatke przczyscic.
Tymon, zapierniczając 190km/h powietrze uderza w miske i róznica 8`C nie powinna mieć az tak duzego wpływu. Wystaw reke za okno i jadac 190km/h nawet jak masz 30`C na zewnatrz to w reke Ci jest zimno
bono, kratka bedzie tez o tym myślałem i wstawie musze kupic
neck99, nie no Miras, czytałeś moje testy na drodze
Czytałem przeca
Zamieszczone przez Tymon
Boskie porównanie
No jezdziłem 3 lata bez klimy wiec wiem jak to jest Otwarte okno to jedyna forma ochłody była :szeroki_usmiech
Ogólnie ja uwazam ze takie wyciecie daje duzo sam poczułem. Nikomu nie każe wycinać :wink:
Jak bym miał słóżbowe auto też bym to pierniczył wywalił wszytkie osłony wpakował 200KM pozakładał jakies rury fmice pierdoły i bym wszytko walił.
Niestety to moje prywatne autko o które dbam które ma wyglądać jak seria ma jezdzic nie jak seria ale ma przy tym długo pojezdzić bo nie stac mnie na inne. Wiec dla mnie osłona pod silnik to konieczność. Stąd takie kombinacje, które mogą sie wydawać dla kogoś smieszne. Jak sie komuś nie widzi to :fuck1
Zasugerowałem tylke ze auto sie grzeje ostro bo bardzo duza liczba osób nie ma o tym pojęcia. NIKT DO TEJ PORY GŁOŚNO O TYM NIE PISAŁ ( no chyba ze ja nie czytałem akurat - to przepraszam jeśli by tak było )Dodatkowo zakupiłem i sprawdziłem czy wyciecie osłony coś da by nie musieli wszyscy na sobie sprawdzać tylko mieli porównanie.
Ja nie żałuje wydatku 100zl i wyciecia obudowy. Przy całem tym tuningu i setkach złotych w to wpakowane 100zł jest niczym. A silnik napewno to odczuje.
neck99, Nie sraj żarem bo grozi pożarem
Primo koksie
Zamieszczone przez neck99
Jak bym miał słóżbowe auto też bym to pierniczył wywalił wszytkie osłony wpakował 200KM pozakładał jakies rury fmice pierdoły i bym wszytko walił.
jak to do mnie, to bujaj się :fuck1 bo dobrze wiesz ile kasy włożyłem w autko i że sam ponosze wiele kosztów.
Secundo - chwała Ci za to że dzielisz się wiedzą, naprawde.
Co byśmy bez Ciebie zrobili, Ty nasza Pompeczko Ty :szeroki_usmiech
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
jak to do mnie, to bujaj się bo dobrze wiesz ile kasy włożyłem w autko i że sam ponosze wiele kosztów.
Gdzie tam do Ciebie .. akurat spelniasz kryteria tego co napisałem ale nie miałem cie na myśli chciałem opisać skrajność przypadku :szeroki_usmiech Ze dbasz o furaka wiem. I ile dla ciebie jest wart również wiem .. i wiem też jak sie zachowujesz jak kilka dni nim nie możesz jezdzic :szeroki_usmiech Tak ze to nie do ciebie, ani też do Luca of corse.
Zamieszczone przez Tymon
Secundo - chwała Ci za to że dzielisz się wiedzą, naprawde.
Co byśmy bez Ciebie zrobili, Ty nasza Pompeczko Ty
No jezdziłem 3 lata bez klimy wiec wiem jak to jest Otwarte okno to jedyna forma ochłody była :szeroki_usmiech
Ty KOKSIKu, to akurat jest z dupy porównanie, wiesz o tym. neck99, ogromne znaczenie ma temp zewnętrzna :!:
Więc testuj o tej samej porze Low end Piz maj frjent :szeroki_usmiech
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
Ale zwróćcie, ze jeśli fabryka daje osłonę stalową i auto może z nią jeździć to dla normalnego śmiertelnika nie ma to żadnej różnicy. To jest domena tego forum i kilku innych na poziomie, gdzie ludzi dostrzegli problem, że silnik może ale nie musi sie przegrzać przy szybkiej jeździe.
A taka płyta to czasem konieczność, szczególnie na zimę w miejscach, gdzie pług nie dociera w dniu opadów
Ty KOKSIKu, to akurat jest z dupy porównanie, wiesz o tym.
neck99, ogromne znaczenie ma temp zewnętrzna :!:
Więc testuj o tej samej porze
Tymas niedowiarku Ty moj :wink:
Dzis była ładna pogoda więc tylko i wyłacznie dlatego by udowodnić Ci moją rację zrobiłem 80km w upalny swiateczny dzień.
Oczywiście okazało sie racją to co uznałeś za "do dupy porównanie"
dziś było 33- 35`C szedłem ta sama drogą co ostatnio z osłoną bez dziury. I co ? max 105`C
Dla przypomnienia :
osłona kompletna
temp zewn. 29`C
trasa na karków ok 50km
prędkość max 160km/h - osiągana raczej spokojnie
zmiana biegów przy 3500rpm
temp oliwy dochodziła do 110`C i tak sie trzymała całą trase nie spadała na zwężkach
po wycięciu małego otworu/nadmuchu na miske (jak na zdjęciach wcześniej )
ta sama trasa
temp zewnątrz WYŻSZA !!! 33- 35`C
temp przy 160km/h miała problem dobic do 100`C :szeroki_usmiech po przegonieniu do 190km/h doszła do 105`C
dodatkowo na zwężkach podczas spokojnej jazdy z mniejsza prędkością temp potrafiła spaść powrotem do 100`C.
Czyli tak jak pisałem
- wycięcie otworu obniża znacznie ok 15`C
- różnica w temp. otoczenia nawet o 10`C nie ma znaczenia jesli chodzi o uderzenie powietrza przy wysokich szybkościach ! (to jest to o co sie spierałeś Tymas)
To chyba tyle ... :wink:
BTW: Tymas lecisz mi 6L ropki hehehe :szeroki_usmiech
Bardzo fajny post - ktoś kto nie naprawia samochodu za własne pieniądze może miec to gdzieś co dotyczy tematu teperatury oleju. Tak czy siak przyjdzie czas na pewne awarie -nie ma mocnych, lepiej zainwestowac w wydajniesza chłodnicę oleju i tyle. Naprawdę jest różnica....... :twisted: :twisted: :twisted: Oczywiscie wiele zależy od rodzaju przeprowadzonych modyfikacji w samochodzie i stylu jazdy kierowcy.
Pozdrawiam i niskich temperatur życzę
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30 www.dynosoft.pl
Na razie taka temp. jaka mam po wycięciu otworu jest ok. Ale jeśli będe szedł i o ile będę szedł (w co raczej wątpie) w 216-tki i 11-stke czli ok 170KM to obowiązkowo zaczne od MOCAL-a takiego jak masz Ty Luca,. Tyle, ze będę kombinować jak go wpakować tak by wygądał jak seria i by nie było go widać. Wstępnie wydaje mi sie ze bedzie w drugiej kratce
Komentarz